گروه شهری: بزرگترین جشنواره تابستانی پایتخت با شعار «اوقات فراغت فرصتی برای خود شناسی» به‌منظور معرفی فرصت‌های مناسب، از ۱۵ لغایت ۲۲ تیر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت:‌ این جشنواره نخستین و بزرگ ترین جشنواره متمرکز و الگویی اوقات فراغت شهروندان تهرانی است که به‌منظور ترویج فرهنگ شادزیستی، ارائه الگوهای مناسب و خلاقانه برای غنی‌سازی‌ اوقات فراغت و توسعه فعالیت‌های فراغتی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۲ بخش برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مختلف با حضور مراکز بخش خصوصی، عمومی و دولتی از جمله مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و فرهنگسراها و در جهت تعامل بین آنها برگزار خواهد شد.

محمد مشاری گفت: در هر بخش به معرفی فرصت‌های مناسب برای مشارکت نهادهای مختلف در امر اوقات فراغت تاکید شده و جهت گیری لازم در اجرای آنها صورت می‌گیرد.

عنصر شادی و نشاط هدفمند اجتماعی و توجه ویژه به کارکرد فرهنگی اوقات فراغت به‌منظور غنی‌سازی‌ فرصت طلایی شهروندان از دیگر ویژگی‌های این جشنواره اعلام شده‌است.

برگزاری سمینارهای تخصصی

مشاری در ادامه به معرفی سمینارها و همایش‌های این جشنواره پرداخت و تاکید کرد: در این جشنواره سمینارهای تخصصی با محوریت اوقات فراغت برای همه مدیران مناطق به‌منظور جهت گیری علمی -کاربردی در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه جشنواره برای همه اقشار برگزار می‌شود ، تصریح کرد: یک قسمت ویژه برای مدیران فرهنگی و کارشناسان و مدیران شهرداری در نظر گرفته شده و از همکاری کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در امور فرهنگی استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه برنامه‌های « مردم محور» با حضور صاحب‌نظران، کارشناسان و مسئولان اشاره کرد و افزود: ۲ ویژه برنامه اختصاصی هم با عنوان ایده پردازی و مشاوره فراغت در نظر گرفته شده که در بخش ایده‌پردازی از نظرات و ایده‌های همشهریان در زمینه اوقات فراغت استفاده می‌شود و در بخش مشاوره به موضوعاتی نظیر موسیقی، گردشگری و مواردی از این دست پرداخته خواهد شد.

مشاری در ادامه گفت: برگزاری تور تهرانگردی با حدود ۲ برنامه بازدید از مرکز تاریخی و تفریحی تهران در روزهای برپایی بزرگ ترین جشنواره تابستانی پایتخت از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی درباره جنگ‌های شبانه که در ایام برپایی جشنواره برگزار خواهد شد، اعلام کرد: این برنامه به‌عنوان یکی از برنامه‌های مفرح و شاد این جشنواره است که از بخش‌هایی چون مسابقه، اجرای موسیقی، شعرخوانی،  طنز، نمایش کمدی، خاطره‌گویی و آشنایی با چهره‌ها تشکیل شده است.

کارگاه مهارت

پیش‌بینی می‌شود در طول برگزاری جشنواره حدود ۴۰ هزار نفر ساعت همایش و نشست با موضوع اوقات فراغت در فضایی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع برگزار شود.مشاری در تشریح برنامه‌های جشنواره گفت: یکی از بخش‌های این جشنواره کارگاه‌های آموزشی است.

این کارگاه‌ها در چند گروه مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فنی- حرفه‌ای، مهارت‌های هنری و سایر مهارت‌ها برگزار خواهد شد. همچنین بخش نمایشگاهی بزرگ‌ترین جشنواره تابستانی پایتخت در ۳ گروه برپا می‌شود.

کد خبر 56154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز